Jesteś tutaj: Start
W środę, 22 marca w Gminnym Ośrodku Kultury, Sportu i Bibliotece Publicznej miał miejsce gminny etap XXIX Konkursu Recytatorskiego w języku niemieckim „Młodzież recytuje poezję”/„Jugend trägt Gedichte vor“ . Reprezentowali nas: Dawid D. i Sebastian H. z kl. V, Vanessa D. z kl. VI oraz Gabriel P. z kl. VIII. Uczniowie rywalizowali z rówieśnikami ze szkół z Dobrodzienia, Gosławic, Pluder i Turzy. Nasi recytatorzy zajęli I miejsca – Sebastian w kategorii A i Gabriel w kategorii B, kwalifikując się jednocześnie do etapu rejonowego. Do Olesna pojedzie również Dawid.
Uczniowie Szkoły Podstawowej w Szemrowicach brali udział w konkursie wewnątrzszkolnym wykonując przestrzenny model związany z budową człowieka. Pomysłowości oraz talentu Naszym Uczniom nie brakuje. Powstał model budowy komórki zwierzęcej oraz kończyn dolnej na szydełku, ręka z ciasta wraz z manicurem, serca z plasteliny, mózgi z pianki oraz kości, płuca i nerki z masy solnej. Ogłoszenie wyników już 26 kwietnia podczas pokazu mody ekologicznej z okazji Dnia Ziemi. Prace konkursowe można podziwiać na pierwszym piętrze szkoły. Dziękuje wszystkim za zaangażowanie.
>
>
>>>
W lutym grupa starszaków wzięła udział w Międzynarodowym Konkursie Plastycznym z okazji 60 urodzin Bolka i Lolka. Organizatorem konkursu było bajkowe prywatne przedszkole w Jaśle.
Seria Bolek i Lolek została zainicjowana w 1962 roku. Pomysł stworzenia serii był odpowiedzią na rozwój polskiej telewizji. Założeniem było stworzenie dwóch bohaterów przeżywających podwórkowe przygody, wcielając się w postacie znane z literatury młodzieżowej i z filmów w zabawach, w których ulega zatarcie między fantazją a fikcją. Wszystkie filmy z Bolkiem i Lolkiem powstały w Studio Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej. Przez 23 lata nakręcono ponad 150 odcinków w 10 seriach oraz dwa filmy pełnometrażowe. Najobszerniejsza seria to Przygody Bolka i Lolka, która zawiera 63 odcinki. Pozostałe serie nie są tak obszerne. Przy realizacji jednego odcinka pracowało około 20 osób. Zajmowało im to kilka miesięcy. Duet bohaterów szybko zdobył sympatię młodych i starszych widzów. Filmy z ich udziałem odniosły wielki sukces w kraju i za granicą.
>>>
Jak co roku – 21 marca, obchodzony jest w naszym przedszkolu „Pierwszy Dzień Wiosny”. Od dłuższego czasu z niecierpliwością czekaliśmy na ciepłe promyki słońca oraz wszechobecną zieleń. Dzieci w tym roku w zamian marzanny wykonywały wiosenne wachlarze ozdabiając je kwiatami. Starszaki dodatkowo wykonały mnóstwo prac plastycznych związanych z nadejściem wiosny min : ogromny obraz WIOSNY składający się z 25 kartek, piękne przebiśniegi w 3D i wiele innych .Wspólnie ozdobiły swoimi pracami plastycznymi salę na powitanie wiosny. Każdy starszak przyszedł ubrany na zielono. Było mnóstwo zabaw muzycznych i edukacyjnych przy tablicy multimedialnej .Wszystkie przedszkolaki wybrały się na przemarsz po wiosce ze swoimi kolorowymi wachlarzami i wesołymi zawołaniami . Dzieci spacerując szukały wiosny, a przy okazji wszystkich napotkanych wiosennie witały .
>>>
>
>
W grupie starszej od 13 do 17 marca br. realizowany był projekt edukacyjny pt „Tydzień bajek polskich „.Organizatorem projektu była pani Marta Murawska.
Projekt ten był kolejnym działaniem opartym o NPRiCZ.
Ten projekt obejmował głównie wybrane bajki polskie.
Dlaczego bajki polskie? Otóż jest ku temu wiele powodów. Najważniejszy z nich jest taki, że budują one więzi między pokoleniami. Obecnie mamy dookoła siebie mnóstwo animacji,
które zachwycają efektami specjalnymi, jednak nic tak nie wciąga młodego widza, jak oglądanie bajek, które kiedyś oglądali nasi rodzice i dziadkowie. Taką funkcję do dziś pełnią
bajki, które opowiadamy naszym pociechom na dobranoc. Projekt ten ma wiele celów m.in.: rozwijanie fantazji dziecięcej, zaznajomienie dzieci ze sposobami radzenia sobie w trudnych sytuacjach, przekazywanie wartości moralnych.
Bajki polskie pod tym ostatnim względem są szczególnie piękne. Fabuła ich jest prosta, ale jednocześnie ciekawa.
Dzieci każdego dnia poznawały nowego bohatera bajkowego dotychczas im nieznanego.
Każdy scenariusz zajęcia zapewniał obejrzenie jednego odcinaka bajki, ale również niósł za sobą bagaż edukacyjny .
1.Dzień pierwszy :”Reksio terapeuta”- pogadanka nt emocji i tolerancji; dyskusja nt :czym jest niepełnosprawność?
2.Dzień drugi: ”Bolek i Lolek –imieniny mamy”- pogadanka co jest w życiu ważne ?
3. Dzień trzeci: ”Miś Uszatek-wesołe miasteczko”- pogadanka nt :czym były dobranocki i wieczorynki?”
4. Dzień czwarty: ’Pomysłowy Dobromir- mechaniczny zamek”- pogadanka nt : czym są wynalazki?
5. Dzień piąty :”Koziołek Matołek „- pogadanka nt.: czym i jak wędrujemy po świecie (podróże)?
Copyright © 2023 PSP SZEMROWICE